Право громадян на звернення

Особливе місце в системі засобів захисту прав, свобод та законних інтересів громадян посідає реалізація їх права на звернення. У ст. 40 Конституції України зазначено, що громадяни України мають право звертатися до органів державної влади і місцевого самоврядування та встановлено обов'язок органів влади та посадових осіб розглядати звернення й надавати обґрунтовані відповіді.

Слід зазначити, що організація роботи з розгляду звернень, особистого прийому громадян, а також первинний розгляд запитів на доступ до публічної інформації є одним із пріоритетних напрямів роботи Державної екологічної інспекції у Чернігівській області, що забезпечує реалізацію конституційного права громадян на звернення до органів державної влади.

Загальні засади реалізації права громадян на звернення визначено Законом України «Про звернення громадян». У цьому Законі надано чіткі визначення термінів «звернення», «пропозиції», «заяви» та «скарги» громадян, зазначені вимоги до звернень, порядок їх розгляду, а також відповідальність за порушення Закону.

Як правильно оформити звернення?

Відповідно до Закону України «Про звернення громадян» у зверненні має бути зазначено:

·        прізвище, ім’я, по батькові;

·        місце проживання громадянина;     

·        викладено суть порушення (негативного впливу на навколишнє середовище);

·        підпис заявника (заявників);

·        дата

електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші способи  зв’язку з ним.

Які звернення не підлягають розгляду?

Звернення не підлягає розгляду, коли воно не підписане автором, у разі відсутності даних про місце проживання, а також при анонімності звернення. Також не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішене по суті, а також скарги, термін для подання яких закінчився, та звернення осіб, визнаних судом недієздатними.

Які можуть бути звернення?

·        індивідуальне (подано окремою особою) або колективне (групою осіб);

·        усне чи письмове.

Як направити звернення до Державної екологічної інспекції?

·        Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні "гарячі лінії" та записується (реєструється) посадовою особою.

·        Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто або через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

 

Якщо громадянин не отримав відповідь на своє звернення, він відповідно до статті 55 Конституції України має право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Громадяни є рушійною силою у виявленні негативного впливу на навколишнє середовище. Державна екологічна інспекція у Чернігівській області особливу увагу приділяє питанням виявлення та усунення фактів завдання шкоди природі і щиро вдячна за Вашу активну громадянську позицію та відповідальне ставлення до навколишнього світу. Актуальна інформація, щодо контактів та графіків особистого прийому громадян керівництвом інспекції вказана на офіційній сторінці Державної екологічної інспекції у Чернігівській області.

 

ДАЙДЖЕСТ НОВИН

Головне – у вашій скриньці